Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w sieci telewizji kablowej Spółdzielni Mieszkaniowej "Północ" w Częstochowie
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i zakres świadczenia usług dostępu do Internetu oraz prawa i obowiązki Operatora
( Usługodawcy ) oraz Abonenta ( Usługobiorcy ).
- Usługi dostępu do Internetu świadczone są poprzez sieć telewizji kablowej S. M. " Północ " . Z uwagi na powyższe
przy świadczeniu usług dostępu do Internetu poprzez sieć telewizji kablowej zastosowanie ma jednocześnie obowiązujący
w S. M. " Północ " Regulamin Sieci Telewizji Kablowej .
- Operator zobowiązuje się do świadczenia Usług na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin wraz z cennikiem stanowią integralną część umowy zawieranej przez Usługodawcę z Usługobiorcą
o świadczenie usług drogą elektroniczną.
-
- Przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną Usługobiorca jest zobowiązany do zapoznania
się z treścią regulaminu . Regulamin jest każdorazowo dostępny dla Usługobiorcy w Biurze Obsługi
Abonenta .
- Usługodawca zobowiązany jest w trakcie trwania łączącego strony umowy stosunku prawnego na żądanie
Usługobiorcy do umożliwienia Usługobiorcy nieodpłatnego udostępnienia treści regulaminu oraz zmian
wprowadzonych do regulaminu .
- Usługodawca zawiadamia każdego z Usługobiorców o wprowadzonych zmianach do regulaminu za pośrednictwem
systemu teleinformatycznego poprzez przesłanie odpowiedniej informacji na urządzenie aktywne Usługobiorcy
oraz na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy znajdującej się na serwerze Usługodawcy . Zmiany regulaminu
są dla Usługobiorcy wiążące z momentem zawiadomienia o ich treści przez Usługodawcę .
- Ilekroć w niniejszym regulaminie użyto określeń wskazanych poniżej należy przez te określenia rozumieć:
- Usługobiorca
- osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę w wyniku zawarcia z
Usługodawcą stosownej umowy
- Usługodawca
- Spółdzielnia Mieszkaniowa " Północ " w Częstochowie , która świadczy usługi drogą elektroniczną
na rzecz Usługobiorcy w oparciu o wiążącą strony stosowną umowę
- Umowa
- sporządzona na podstawie postanowień niniejszego regulaminu umowa o świadczenie usług drogę
elektroniczną zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności pomiędzy Usługodawcą i Usługobiorcą .
- Abonament
- miesięczna opłata uiszczana przez Usługobiorcę za korzystanie z usług świadczonych przez Usługodawcę ,
której wysokość jest uzależniona od rodzaju świadczonej usługi i Pakietu .
- Pakiet
- zestaw usług dostępnych w ramach Abonamentu określony aktualnym cennikiem i ofertą Usługodawcy
obowiązujący na danym obszarze.
- Usługi Dodatkowe
- usługi , które standartowo nie wchodzą w skład Pakietu a których świadczenie przez Usługodawcę
Usługobiorca może dodatkowo zlecić . Usługodawca będzie świadczył te usługi w miarę posiadanych
możliwości technicznych i prawnych .
- Urządzenie Aktywne
- terminal dostępowy Usługobiorcy, przy czym terminal dostępowy rozumiany jest jako komputer lub
inne urządzenie abonenckie umożliwiające nadawanie, przetwarzanie i odbiór danych, wykorzystywanych
przez Usługobiorcę w ramach korzystania z usług świadczonych na podstawie Umowy.
- Sieć
- sieć telekomunikacyjna stanowiąca przedmiot prawa własności Usługodawcy i eksploatowana przez
Usługodawcę, za pomocą której Usługodawca świadczy usługi objęte regulacją niniejszego regulaminu
oraz zawartej w oparciu o postanowienia regulaminu umowy
- Łącze Sieciowe
- niezbędne okablowanie w lokalu Usługobiorcy oraz modem kablowy stanowiące własność Usługodawcy
- Instalacja
- udostępnienie Łącza Sieciowego do Lokalu Usługobiorcy oraz jego aktywacja, tj. zapewnienie dostępu do
Internetu za pomocą Sieci. Instalacja podlega jednorazowej, bezzwrotnej opłacie na rzecz Usługodawcy.
- Ponowna Aktywacja
- wznowienie dostępu do Sieci z wykorzystaniem istniejącego Łącza Sieciowego podlegające opłacie
aktywacyjnej zgodnie z Cennikiem Usługodawcy.
- Okres rozliczeniowy
- okres jednego miesiąca, za który dokonywane są rozliczenia należności Usługobiorcy wobec Usługodawcy
z tytułu świadczenia usług .
- Cennik
- zestawienie cen za usługi Usługodawcy . Cennik jest dostępny dla Usługobiorcy na zasadach obowiązujących
dla dostępności Regulaminu w BOA .Cennik podlega zatwierdzeniu przez Zarząd S. M. " Północ "
- Awaria
- brak dostępu do Sieci lub sieci Internet nie planowany przez Usługodawcę.
- BOA
- Biuro Obsługi Abonenta, czyli Dział S. M. " Północ " odpowiedzialny za obsługę Usługobiorców przez
Usługodawcę.
- Hasło
- kod składający się z pięciu do ośmiu znaków alfanumerycznych, służących do identyfikacji Usługobiorcy
w kontaktach z Usługodawcą
- Protokół odbioru instalacji
- potwierdzenie na piśmie przez Usługobiorcę wykonania instalacji , przyjęcia do użytkowania modemu
kablowego oraz sprawnego jego działania .
- Warunki zawarcia umowy
- Z usług i usług dodatkowych objętych przedmiotem niniejszego regulaminu korzystać może Usługobiorca w oparciu o z
awartą z Usługodawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Przez zawarcie Umowy Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usługi dostępu do Internetu za pośrednictwem Sieci,
zgodnie z Umową i Regulaminem a Usługobiorca zobowiązuje się do terminowego regulowania płatności za te usługi i
do przestrzegania postanowień Umowy i Regulaminu .
- W imieniu Usługodawcy Umowę Abonencką zawiera osoba uprawniona przez Usługodawcę.
- Usługobiorca zawiera umowę osobiście lub przez pełnomocnika , przy czym pełnomocnictwo winno być udzielone pod
rygorem nieważności na piśmie a podpis mocodawcy może uwierzytelnić upoważniony pracownik Usługodawcy lub notariusz.
- Usługobiorca będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej zawiera
Umowę poprzez osoby upoważnione do reprezentowania przy czym umocowanie do działania winno być wskazane
stosownym dokumentem ( odpisem ze stosownego rejestru ).
- Przy zawieraniu Umowy z Usługobiorcą będącym osobą fizyczną , Usługobiorca powinien wykazać swoją
tożsamość w oparciu o dokument tożsamości ( dowód osobisty ).
- Przy zawieraniu Umowy Usługobiorca winien udostępnić i udokumentować Usługodawcy następujące dane:
imię ( imiona ) , nazwisko ( nazwiska ) , adres zamieszkania ( adres do korespondencji ) , telefon
kontaktowy , numer PESEL oraz posiadanie tytułu prawnego do lokalu ,w którym zainstalowane ma być Łącze
sieciowe ( przydział lokalu , odpis z księgi wieczystej , umowę najmu itp. ) a osoba prawna : nazwę firmy ,
odpis z rejestru , numer NIP oraz posiadanie tytułu prawnego do lokalu , w którym ma być zainstalowane
Łącze sieciowe (przydział lokalu , odpis z księgi wieczystej , umowę najmu itp.).
- Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia Umowy z osobami lub podmiotami:
- które nie spełniły warunków określonych w Regulaminie,
- zalegającymi z płatnościami na rzecz Usługodawcy,
- z którymi Usługodawca rozwiązał Umowę w związku z naruszeniem jej postanowień oraz nieprzestrzeganiem
postanowień Regulaminu,
- które przy zawieraniu Umowy posługują się dokumentami zniszczonymi lub które - daniem Usługodawcy -
budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub kompletności .
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony lub określony trwający nie
krócej niż 12 miesięcy . Przedłużenie trwania umowy zawartej na czas określony nastąpić może po podpisaniu
stosownego aneksu do umowy . W takim przypadku Abonent nie ponosi ponownych kosztów opłaty instalacyjnej .
- Ponowne zawarcie Umowy może nastąpić pod warunkiem uregulowania zaległych należności i uiszczenia opłaty
aktywacyjnej .
- Warunki świadczenia i korzystania z usług:
- Usługodawca gwarantuje Usługobiorcy dostęp do światowych zasobów Internet poprzez sieć Usługodawcy.
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług zgodnie z obowiązującym Regulaminem.
- Łącze Usługodawcy jest przeznaczone do używania przez Usługobiorcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Usługodawca świadczy Usługi w zasięgu Sieci i w zakresie istniejących możliwości technicznych. W przypadku
występującego przed zawarciem Umowy braku możliwości technicznych do instalacji Usługodawca może jej odmówić .
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub brak możliwości świadczenia usług spowodowanych siłą
wyższą lub okolicznościami utrudniającymi, albo uniemożliwiającymi świadczenie usług przez Usługodawcę takimi
jak: strajki, wyładowania atmosferyczne, urzędowe orzeczenia, awarie sieci telekomunikacyjnych, także wówczas, gdy
za powstanie tych okoliczności ponoszą odpowiedzialność partnerzy Usługodawcy oraz partnerzy tych partnerów, a także
w przypadku wadliwie działającego sprzętu Usługobiorcy.
- Usługodawca świadczy Usługi nieprzerwanie z wyjątkiem przerw technicznych, niezbędnych do prawidłowego działania Sieci.
- Przerwy techniczne są to okresy związane z pracami technicznymi tzn. konserwacją, naprawami jak również testowaniem
sprzętu teleinformatycznego.
- Przerwy techniczne mogą występować nie częściej niż 3 dni w kwartale i nie dłużej niż 12 godzin jednorazowo.
- W trakcie przeprowadzanych prac technicznych może ulec pogorszeniu jakość świadczonych Usług, za powstałe utrudnienia
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.
- W przypadku braku możliwości technicznych wykonania instalacji przed zawarciem Umowy Usługodawca określa możliwy
termin wykonania.
- Usługodawca zobowiązuje się do dokonania Instalacji u Usługobiorcy w terminie do 2 tygodni od daty podpisania
Umowy i dokonania opłaty instalacyjnej.
- Usługobiorca zobowiązany jest do:
- udostępnienia lokalu w wyznaczonym terminie upoważnionemu pracownikowi Usługodawcy, w celu wykonania instalacji,
- przygotowania lokalu oraz miejsca instalacji łącza,
- prawidłowego przygotowania Urządzenia Aktywnego oraz zabezpieczenia znajdujących się w nim danych .
- Brak udostępnienia lokalu w umówionym terminie spowoduje odpowiednie przesunięcie terminu instalacji.
- Podstawą zakończenia instalacji jest podpisanie przez Usługobiorcę Protokołu odbioru instalacji . Dzień następujący
po dniu zakończenia instalacji jest pierwszym dniem świadczenia usługi dostępu do Internetu w lokalu Usługobiorcy .
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę danych przesyłanych przez łącze Sieciowe jak również za
straty i/lub szkody wynikłe z zastosowania i/lub niemożności zastosowania informacji lub oprogramowania uzyskanych
przez Usługobiorcę z sieci Internet i Usługodawcy.
- Adres poczty elektronicznej Usługobiorcy (znajdujący się w jednej z domen Usługodawcy) jest adresem do przesyłania
komunikatów, dla których nie przewidziano formy pisemnej ani w Umowie ani w Regulaminie.
- Przydzielony Usługobiorcy przez Usługodawcę nr IP jest numerem identyfikującym Urządzenie Aktywne Usługobiorcy w
sieci Usługodawcy.
- Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zabezpieczyć dane Usługobiorcy na Urządzeniach Aktywnych Usługodawcy,
ale nie ponosi odpowiedzialności za negatywne skutki ingerencji osób trzecich.
- Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że sprzęt i oprogramowanie musi być zgodne z przyjętymi normami dla sieci
Usługodawcy. W innych przypadkach Usługodawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za niepoprawne działanie
Usług na poziome Urządzenia Aktywnego Usługobiorcy. Usługodawca określa następujące minimalne wymagania sprzętowe
i programowe : komputer wyposażony w kartę sieciową standardu Ethernet , zalecane minimum to procesor Intel
Pentium , system operacyjny Windows 95 , Linux .
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści prezentowane na stronach WWW Usługobiorcy.
- Usługodawca jest uprawniony do usunięcia stron WWW Usługobiorcy w przypadku zawierania na tych stronach treści
bezprawnych albo też sprzecznych z moralnością czy też normami obyczajowymi
- Korzystając z Usług Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa i praw osób trzecich,
wiążących się z tą czynnością, pod rygorem rozwiązania Umowy przez Usługodawcę w trybie natychmiastowym i
odłączenia Usługobiorcy od Sieci.
- Usługobiorca odpowiada za wybór miejsca, sposób przechowywania hasła zabezpieczającego konto i innych haseł
oraz dołoży wszelkich starań by uniemożliwić do nich dostęp osobom trzecim. W przypadku, gdy osoba trzecia
poniesie szkodę wskutek działań Usługobiorcy, osób korzystających z haseł lub urządzeń Usługobiorcy, Usługodawca
jest zwolniony od jakiejkolwiek odpowiedzialności.
- W ramach Usług Usługodawca nie dostarcza Usługobiorcy żadnego systemu zabezpieczającego i w związku z tym nie
ponosi odpowiedzialności za naruszenie informacji w zasobach Usługobiorcy przez osoby trzecie.
- Usługobiorca jest zobowiązany do informowania Usługodawcę o znanych mu przypadkach nadużycia zasobów systemu.
- Za skutki wynikające z udostępnienia hasła przez Usługobiorcę osobom trzecim, wyłączną odpowiedzialność ponosi
Usługobiorca. Hasło utrzymywane jest przez Usługobiorcę i Usługodawcę w tajemnicy, przy czym nie dotyczy to
sytuacji, w których Usługodawca zobowiązany jest do ujawnienia takich informacji w oparciu o obowiązujące
przepisy prawa.
- Zainstalowany u Usługobiorcy modem kablowy stanowi własność Usługodawcy . Usługobiorca ma prawo do używania
modemu przez okres trwania Umowy . Usługobiorca nie jest uprawniony do rozporządzania modemem , w szczególności
nie ma prawa udostępniania go ( odpłatnie lub nieodpłatnie ) osobom trzecim . Poprzez podpisanie Protokołu
odbioru instalacji z wpisanym numerem seryjnym modemu Usługobiorca potwierdza otrzymanie modemu w stanie
umożliwiającym dostęp do Internetu za pomocą Sieci . Z chwilą otrzymania modemu na Usługobiorcę przechodzi
ryzyko jego utraty lub uszkodzenia . Po wygaśnięciu , odstąpieniu lub rozwiązaniu Umowy Usługobiorca jest
zobowiązany zwrócić Usługodawcy modem w stanie nie pogorszonym . W przypadku nie wykonania przez Usługobiorcę
niniejszego zobowiązania a także w przypadku utraty lub uszkodzenia modemu Usługobiorca zostanie obciążony karą
umowną w wysokości podanej w Cenniku .
- Opłaty
- Usługobiorca jest zobowiązany do terminowego uiszczania opłat w wysokości określonej w Cenniku .
- Opłata instalacyjna jest jednorazowa i bezzwrotna.
- Usługobiorca wnosi opłatę abonamentową za miesięczny okres rozliczeniowy na dostarczonych książeczkach opłat
za Telewizję Kablową i Internet . Opłata za korzystanie z sieci TVK oraz za dostęp do sieci Internet jest
opłatą jednolitą będącą sumą opłat za TVK i dostęp do Internetu a należności z tego tytułu traktowane
są całościowo .
- W przypadku nieuregulowania opłat Usługodawca ma prawo zawiesić świadczenie Usług do czasu uregulowania należności.
- Jeżeli instalacja nastąpi do 10 dnia miesiąca Usługobiorca jest zobowiązany zapłacić miesięczny abonament za miesiąc
w którym nastąpiła instalacja . Jeżeli instalacja nastąpi po 10 - ym dniu miesiąca Usługobiorca jest zobowiązany do
wnoszenia miesięcznego abonamentu począwszy od 1 - go dnia następnego miesiąca .
- W przypadku opóźnienia Usługobiorcy w uregulowaniu płatności opłaty abonamentowej wobec Usługodawcy przekraczającego
jeden okres rozliczeniowy ( miesiąc ) od terminu wymagalności roszczenia Usługodawca jest uprawniony do zawieszenia
(bez wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy ) świadczenia na rzecz Usługobiorcy usług i usług dodatkowych
świadczonych drogą elektroniczną wskazanych w niniejszym regulaminie .W okresie wstrzymania świadczenia Usług
Usługodawca jest zwolniony z wykonywania obowiązków określonych w Umowie i Regulaminie. Jeżeli Usługobiorca uiści
zaległe opłaty oraz opłatę za ponowną aktywację a następnie zgłosi na piśmie wniosek o ponowną aktywację łącza,
wówczas Usługodawca zobowiązuje się w terminie 7 dni roboczych ponownie uruchomić Usługi Usługobiorcy.
- Cennik usług jest zatwierdzany przez Zarząd Spółdzielni . Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian Cennika .
Każdorazowa zmiana Cennika wymaga zatwierdzenia przez Zarząd Spółdzielni oraz powiadomienia Rady Nadzorczej
Spółdzielni w miesiącu poprzedzającym wprowadzenie zmian . O każdej zmianie opłaty abonamentowej ( Ustalonej
w Cenniku ) Usługodawca zobowiązany jest powiadomić Usługobiorcę pisemnie z wyprzedzeniem co najmniej jednego
Okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem zmiany. W przypadku gdy Usługobiorca nie wypowie pisemnie umowy w
okresie miesiąca od daty zawiadomienia , nowy Cennik wiąże Usługobiorcą od dnia wejścia w życie.
- Usługobiorca ma obowiązek informować Usługodawcę o wszelkich zmianach danych Usługobiorcy zawartych w formularzu
zgłoszeniowym w formie pisemnej na adres BOA.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do pobierania dodatkowych opłat za świadczenie Usług Dodatkowych w Sieci
zleconych przez Usługobiorcą zgodnie z aktualnie obowiązującym Cennikiem Usługodawcy.
- Usługobiorca może zawiesić korzystanie z Usług przez okres maksymalnie 3 miesięcy w roku kalendarzowym,
zawiadamiając o tym Usługodawcę na piśmie z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem ze skutkiem na koniec miesiąca
następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powiadomienie, oraz z góry określając datę Ponownej Aktywacji
Łącza Sieciowego. Przez okres zawieszenia Usług, Usługobiorca będzie zwolniony z obowiązku uiszczania opłat za
korzystanie z Usług, a Usługodawca z obowiązku świadczenia Usług. Ponowne uruchomienie usługi nastąpi po wniesieniu
przez Usługobiorcę opłaty aktywacyjnej w wysokości określonej w Cenniku .
- Jeśli przerwy w dostępie do Internetu za pomocą Sieci, udokumentowane przez uprawnione służby Operatora, są
spowodowane awarią w sieci Operatora i trwają dłużej niż cztery następujące po sobie dni , wówczas Opłata
abonamentowa zostanie obniżona o 1/30 za każdy kolejny dzień awarii ( w którym nastąpiło przynajmniej cztery godziny
braku sygnału ). Obniżka Opłaty abonamentowej zostanie uwzględniona przez Operatora w miesiącu następnym . Opisana
sytuacja nie obejmuje czasu jaki upłynie między dniem zgłoszenia usterki a ustalonym przez Usługobiorcę terminem
udostępnienia jego Łącza sieciowego .
- Postanowienie pkt. 11. nie dotyczy sytuacji, w której awaria spowodowana została przyczynami, za które odpowiedzialność
ponosi Usługobiorca lub działaniem siły wyższej.
- W przypadku promocji zasady naliczania Abonamentu po zawarciu Umowy są regulowane Regulaminem promocji ,
w oparciu o który Umowa została zawarta.
- Wysokość opłat za rozbudowę lub zmniejszenie Łącza Sieciowego , czasowego odłączenia Łącza Sieciowego ,
przeniesienie Łącza Sieciowego , zmianę Pakietu określa Cennik Usługodawcy
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do pobierania dodatkowych opłat za świadczenie usług dodatkowych w Sieci ,
zlecanych przez Usługobiorcę , zgodnie z obowiązującym cennikiem Usługodawcy .
- Wysokość kar umownych oraz przypadki, w których kary mogą zostać naliczone określa Cennik Usługodawcy lub Umowa
o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Rozwiązanie umowy
- Każda ze stron może wypowiedzieć Umowę bez podania przyczyny z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
- Wypowiedzenie Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Rozwiązanie Umowy nie zwalnia Usługobiorcy od uregulowania wszelkich należności na rzecz Usługodawcy objętych Umową.
- Umowa wygasa w przypadku:
- ustania bytu prawnego jednej ze stron Umowy,
- wygaśnięcia okresu na jaki była zawarta Umowa,
- gdy Usługodawca utraci zdolność do prowadzenia działalności gospodarczej,
- jak również gdy utraci uprawnienia niezbędne do świadczenia Usług objętych Umową przy jednoczesnym
zachowaniu zdolności do prowadzenia działalności gospodarczej,
- Usługodawcy przysługuje prawo do rozwiązania Umowy i zaprzestania świadczenia usług dostępu do sieci TVK i
Internetu w trybie natychmiastowym bez konieczności wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy jeżeli:
- Usługobiorca zalega z płatnościami za TVK i Internet stanowiącymi równowartość opłaty za 2 okresy
rozliczeniowe .
- Usługobiorca udostępni osobie trzeciej korzystanie z Usług, w szczególności jeżeli: podłączy dodatkowe
Urządzenie Aktywne do Autoryzowanego Urządzenia Aktywnego lub Łącza Sieciowego, lub umożliwi korzystanie
z Usług za pomocą Sieci poza Lokal, którego dotyczy niniejsza Umowa,
- Usługobiorca dokona samowolnej przeróbki Łącza Sieciowego lub zawinionego jego uszkodzenia,
- Usługobiorca nie dopuści do okresowej kontroli Łącza Sieciowego, bez uzasadnionych powodów,
- Usługobiorca narusza postanowienia Umowy i Regulaminu,
- W przypadku działania Usługobiorcy na szkodę sieci TVK S. M. " Północ " oraz innych użytkowników sieci,
- Usługodawca może domagać się ponadto zwrotu kosztów przywrócenia Łącza sieciowego do stanu poprzedniego lub
odszkodowania z tytułu zniszczenia Łącza sieciowego .
- Usługodawca jest uprawniony do usunięcia wszystkich danych Usługobiorcy umieszczonych na serwerach Usługodawcy w
terminie 1 miesiąca od wygaśnięcia lub rozwiązania Umowy.
- Zawarcie nowej umowy może nastąpić pod warunkiem uregulowania przez Usługobiorcę zaległości z tytułu opłat za
świadczone usługi i ustania przyczyn uzasadniających rozwiązanie dotychczasowej umowy .
- W przypadku zbycia lokalu ( lub utraty tytułu prawnego do lokalu w innej formie ) przez Usługobiorcę ,
Usługobiorca może przekazać prawa i obowiązki wynikające z Umowy na rzecz nabywcy praw do lokalu za pisemnym
powiadomieniem Usługodawcy . Cesję uznaje się za skuteczną w momencie zawarcia umowy przez nowego użytkownika
lokalu . W przypadku nie przejęcia praw i obowiązków Usługobiorcy przez nabywcę praw do lokalu Umowa może być
rozwiązana przez Usługobiorcę jedynie w trybie opisanym w rozdziale V niniejszego Regulaminu ( pkt 1 , 2, 3 ).
Jeżeli Usługobiorca nie powiadomi Usługodawcy o dokonanym zbyciu / utracie prawa do lokalu lub / i nie rozwiąże
umowy , wówczas jest on odpowiedzialny za płatności wynikające z Umowy , bez względu na to kto korzysta z Usług
za pomocą sieci .
- Awarie i kontrole.
- Usuwanie Awarii:
- w obrębie łączy między budynkowych (tzn. łączy umiejscowionych między budynkami) w terminie 72 godzin roboczych
od dnia i godziny powiadomienia pisemnego lub telefonicznego o Awarii w godzinach pracy BOA,
- w obrębie łączy umiejscowionych w budynku i lokalu Usługobiorcy w terminie 48 godzin roboczych licząc od dnia
i godziny powiadomienia pisemnego lub telefonicznego o Awarii w godzinach pracy BOA,
- Usługobiorca ma obowiązek zapewnić dostęp do miejsca Awarii w godzinach od 8:00 do 20:00 chyba że miała ona
miejsce poza lokalem Usługobiorcy lub miejscem przez niego kontrolowanym. Brak takiego dostępu przesuwa
odpowiednio termin usunięcia Awarii a Usługobiorca nie może wnosić żadnych roszczeń z tego tytułu,
- Usługobiorca jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Usługodawcy o występujących Awariach w Sieci,
- Za usuniecie Awarii w Lokalu Usługobiorcy nie wynikających z fizycznych wad Łącza lub wynikających z przyczyn,
które powinny się znaleźć się pod kontrolą Usługobiorcy, bądź za wezwanie Usługodawcy bez uzasadnienia pobrana
będzie dodatkowa opłata wg stawek określonych w Cenniku. W przypadku, gdy Usługobiorca dokonał samowolnej
przeróbki łącza sieciowego lub dopuścił się zawinionego jego uszkodzenia niezależnie od regulacji zdania
pierwszego Usługodawcy od Usługobiorcy przysługuje zwrot kosztów przywrócenia łącza sieciowego do stanu
poprzedniego, a także odszkodowanie z tytułu zniszczenia lub uszkodzenia łącza sieciowego jak i innych
urządzeń współpracujących z tym łączem.
- Usługodawca ma prawo do okresowych kontroli prawidłowości działania Łącza sieciowego w lokalu Usługobiorcy.
Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości do powiadomienia Usługobiorcy o zamiarze kontroli (pisemnie lub
telefonicznie) przed jej terminem. Pracownicy Usługodawcy przeprowadzający kontrolę są zobowiązani, na żądanie
Usługobiorcy, okazać legitymacje służbowe S. M. " Północ " .
- Reklamacje.
- Reklamacje mogą dotyczyć:
- niewykonania Usługi,
- wadliwego rozliczenia Usługi.
- Reklamacja winna być złożona pisemnie przez Usługobiorcę w BOA lub przesłana listem poleconym na adres Usługodawcy .
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) Usługobiorcy,
- adres świadczenia Usług,
- przedmiot reklamacji z uzasadnieniem przyczyny,
- datę zgłoszenia reklamacji i podpis zgłaszającego ją Usługobiorcy.
- Za datę wniesienia reklamacji uważa się doręczenie pisemnej reklamacji osobie Usługodawcy w taki sposób, że
Usługodawca mógł zapoznać się z jej treścią.
- Odpowiedź na reklamację wymaga formy pisemnej.
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalania Usługobiorcy z obowiązku opłat za Usługi. W przypadku uznania reklamacji,
Usługodawca zwróci kwotę z niej wynikającą. Zwrot należności nastąpi w formie zaliczenia jej na poczet przyszłych
należności dla Usługodawcy z tytułu świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy.
- Usługodawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia. Jeżeli w tym
terminie reklamacja nie może być rozpatrzona Usługodawca jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie
Usługobiorcą. Zawiadomienie wymaga formy pisemnej, Usługodawca podaje w zawiadomieniu przyczynę opóźnienia oraz
przewidywany termin jej rozpatrzenia.
- W przypadku, gdy Usługodawca nie uznał reklamacji w całości lub w części, winien w odpowiedzi wskazać uzasadnienie
zajętego przez siebie stanowiska.
- Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną po udzieleniu odpowiedzi reklamującemu.
- Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego określonego w pkt VII/9 Usługobiorca wnoszący reklamację ma prawo
dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym.
- Postępowaniem reklamacyjnym objęte jest także roszczenie Usługobiorcy wobec Usługodawcy w przypadku uchybienia przez
Usługodawcę terminowi zakreślonemu w ust. III. 8. W razie uwzględnienia reklamacji w tym zakresie przez Usługodawcę
Usługodawca obniży stawkę opłaty miesięcznej o 1/30 za każdy dzień przekroczenia terminu wskazanego w ust. III. 8,
a w przypadku, gdy już pobrał od Usługobiorcy świadczenie pieniężne za ten okres czasu pomniejszy świadczenie
Usługobiorcy za kolejny miesięczny okres rozliczeniowy o 1/30 opłaty za każdy dzień przekroczenia terminu wskazanego
w ust. III. 8
- Naruszenie regulaminu.
- Naruszeniem Regulaminu przez Usługobiorcę w szczególności jest:
- działania powodujące blokowanie i/lub zawieszanie Urządzeń innych użytkowników sieci TVK S. M. " Północ "
lub Internet,
- stosowanie nielegalnych i/lub naruszających prawa osób trzecich programów komputerowych,
- umieszczanie informacji niezgodnych z prawem lub naruszających prawa osób trzecich w sieci TVK S. M.
" Północ " lub Internet,
- działanie niezgodne z ogólnie pojętą "kulturą sieciową" tzn. używanie obelżywego, nieprzyzwoitego języka,
zamieszczanie materiałów powszechnie uznanych za obraźliwe, niezgodne z prawem, ingerowanie w sprzęt i
oprogramowanie oraz przechwytywanie danych innych użytkowników Sieci,
- zamieszczanie (dotyczy serwerów Usługodawcy) materiałów reklamowych i informacji komercyjnych, przez które
uważa się materiały i informacje, których umieszczanie może przynieść dochód właścicielowi lub użytkownikowi
strony internetowej lub innej osobie, o ile nie stanowi inaczej odrębna Umowa,
- podłączenie do Sieci lub sieci Internet nie autoryzowanego Urządzenia Aktywnego (tzn. bez wykupienia przez
Usługobiorcą stosownej Usługi dodatkowej określonej w aktualnym Cenniku) albo udostępnienie Łącza osobom
trzecim bez zgody Usługodawcy,
- podejmowanie działań mających na celu odczytanie haseł posiadaczy kont lub naruszenie ich zasobów,
- wszelkie inne działania powodujące zakłócenia w funkcjonowaniu Sieci lub mające negatywne konsekwencje dla
innych użytkowników Sieci TVK S. M. " Północ " lub Internet.
- W przypadku gdy Usługobiorca w sposób oczywisty narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, swoimi działaniami
powoduje zakłócenia w funkcjonowaniu Sieci Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zaprzestania
świadczenie Usług na rzecz Usługobiorcy bez prawa domagania się przez niego odszkodowania.
- W przypadku spowodowania przez usługobiorcę jakiejkolwiek szkody podczas niezgodnego z Umową i Regulaminem
korzystania z usługi dostępu do Internetu , ponosi on wyłączną i pełną odpowiedzialność z tego tytułu .
- Postanowienia końcowe.
- Usługodawca zaleca Usługobiorcy:
- instalację oprogramowania antywirusowego i dokonywania okresowej kontroli antywirusowej wszelkich danych
znajdujących się w Urządzeniu Usługobiorcy,
- kontrolę antywirusową wszelkich danych uzyskanych za pomocą Sieci TVK S.M. " Północ " i Internet lub z
innych źródeł,
- instalację oprogramowania w celu zabezpieczenia danych Usługobiorcy przed ingerencją osób trzecich.
- Usługobiorca ponosi wszelką odpowiedzialność za spowodowanie przez siebie uszkodzeń w sieci, wobec innych
Usługobiorców i Usługodawcy.
- W przypadku zmiany miejsca stałego pobytu (w tym adresu zamieszkania) lub siedziby, zmiany adresu do korespondencji,
a także w przypadku zmiany nazwy (firmy) lub nazwisk i imion, Usługobiorca zobowiązany jest (w formie pisemnej)
powiadomić o tym fakcie Usługodawcę w terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany lub rozpoczęcia wprowadzania takich
zmian, dołączając dokumenty potwierdzające powyższe zdarzenie. W przypadku niewykonania przez Usługobiorcę
powyższego zobowiązania, wszelką korespondencję kierowaną do Usługobiorcy pod dotychczasowy adres i z dotychczasowymi
danymi uważa się za prawidłowo nadaną ze wszystkimi konsekwencjami doręczenia dla Usługobiorcy.
- Opłata instalacyjna dotyczy danego lokalu, jest jednorazowa i nie podlega zwrotowi.
- W kwestiach nie objętych regulacją niniejszego regulaminu stosuje się właściwe przepisy prawa, a w szczególności:
- kodeksu cywilnego
- ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144 poz. 1204)
- ustawy z dnia 5.07.2002 r. o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub
polegających na dostąpię warunkowym (Dz. U. nr 126 poz. 1068)
- ustawy z dnia 21.07.2000 r. prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 73 poz. 852 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. nr 80
poz. 904 z późn. zm.)