Najczęściej zadawane pytania.

Dlaczego nie mogę się zalogować na moją skrzynkę pocztową?
Częstą przyczyną takiego problemu jest niepoprawnie skonfigurowany program do obsługi poczty. Opis konfiguracji programu Outlook Express znajduje się tutaj.

Czy mogę zmienić nazwę mojej skrzynki?
Tak, istnieje możliwość zmiany nazwy konta email. W tym celu należy podać nową nazwę skrzynki administratorowi. Należy się liczyć z tym, że przy zmianie adresu zostanie usunięta zawartość skrzynki pocztowej. Istnieje też możliwość przypisania aliasu. W praktyce funkcjonuje to tak że posiadacz skrzynki może posługiwać się zamiennie nazwą nadaną przez administratora i inną wybraną przez siebie a wszyskie emaile trafiają do tej samej skrzynki. Aby otrzymać wybraną przez siebie nazwę należy skontaktować się z administratorem lub zgłosić się do Działu Konserwacji na Czecha 19 p.8. Druga część adresu skrzynki (@tvksmp.pl) jest niezmienna.

Czy moja poczta jest zabezpieczona przed wirusami?
Niestety, każdy abonent powinien we własnym zakresie zaopatrzyć się w oprogramowanie antywirusowe, ponieważ oprogramowanie na serwerze pocztowym w żaden sposób nie ingeruje w treść przesyłanych emaili. Możemy jedynie doradzić aby nie otwierać załączników do poczty elektronicznej jeśli nie są przesyłane od osób, które znamy a nawet wtedy również zalecamy ostrożność. Dobrym zwyczajem jest otwieranie tylko tych załączników w listach od znajomych, o których wspominają w treści listu. W ten sposób unikniemy wirusa, który znajomy wysłał nam nie wiedząc że w jego liście był jakiś załącznik.

Czy mogę podłączyć dwa komputery do mojego modemu?
Owszem istnieje taka możliwość, jednak jest to usługa dodatkowo płatna. Jeśli korzystamy z usługi podstawowej to do modemu może być przyłączony tylko jeden komputer - ten, w którym został spisany przez montera numer sprzętowy karty sieciowej. Żaden inny komputer nie będzie miał możliwości zalogowania się do sieci.

Czy jestem bezpieczny przed zawyżaniem rachunku telefonicznego przez tzw Dialery?
Oczywiście, połączenie przez sieć telewizji kablowej nie ma nic wspólnego z rachunkami telefonicznymi. Jedyne niebezpieczeństwo na jakie mogą nas narazić Dialery to fakt, że Dialer się zainstaluje w systemie i przez to np: zmieni stronę początkową w przeglądarce www i swoim istnieniem może zaśmiecić nam system powodując jego spowolnienie. Dobrym i darmowym programem usuwającym Dialery i programy szpiegujące nasz komputer jest Ad-aware. Program jest darmowy do użytku prywatnego, można go pobrać z witryny Lavasoft

Po przeinstalowaniu systemu komputer po jakimś czasie zaczął się samoczynnie restartować wcześniej odliczając czas do restartu. Co się stało?
Takie zachowanie komputera jest efektem działania robaka internetowego, który jest znany od dłuższego czasu jednak wciąż jest zadziwiająco aktywny. Robak ten rozprzestrzenia się wykorzystując dziurę w zabezpieczeniach systemu Windows. na atak są narażeni użytkownicy systemów: Windows NT 4.0, Windows 2000, Windows XP i Windows Server 2003. Przed atakiem chroni poprawka, którą najlepiej zainstalować przed podłączeniem do internetu. Poprawki dla poszczególnych systemów są dostępne tutaj.

Odnoszę wrażenie, że internet działa o wiele za wolno. Kiedy próbuję ściągnąć jakiś plik to prędkość nie przekracza 75kB/s.
Niestety w tym przypadku nie ma mowy o żadnej nieprawidłowości. Nieporozumienie wynika z faktu, że usługa przez nas oferowana posiada przepustowość 600kb/s i 256kb/s (kilobitów an sekundę) a nie 600kB/s (kilobajtów na sekundę), 1kB=8kb więc maksymalny możliwy transfer dla pakietu M to 75kB/s a dla pakietu P odpowiednio 32kB/s. Z uwagi na wysokie ceny łącz szerokopasmowych oferowanych na naszym rynku nie możemy na razie zaproponować większych przepustowości za rozsądną cenę.

Mam problem z wysyłaniem wiadomości e-mail. Przy wysyłaniu poczty dostaję informację że:
"Nawiązanie połączenia SSL z serwerem jest niemożliwe konto:nazwa. Serwer. poczta.tvksmp.pl. Protokół SMTP. Odpowiedz serwera454 Funkcja TLS jest tymczasowo niedostepna. Port25. Zabezpieczenie(SSL) Tak. Błąd serwera 454 Numer błędu 0x800ccc7F." Co się stało?
Przyczyna najprawdopodobniej leży po stronie programu Norton Antivirus, i jest to znany problem dotyczący tego programu ale niewykluczone, że może też dotyczyć innego programu antywirusowego. Aby rozwiązać problem trzeba w opcjach programu wyłączyć skanowanie poczty wychodzącej. Nie osłabi to zbytnio zabezpieczenia przed wirusami ponieważ niebezpieczeństwo zarażenia wirusem leży raczej po stronie poczty przychodzącej, która może nadal być skanowana przez program.